Gå till innehåll

Vår Historia

Göran Holmström, Jag började min musikerkarriär redan i tonåren i Söderhamn i Hälsingland. Född 1948 i Söderhamn Lars Olov Eriksson Började sin Musiker karriär i unga år i Norberg i Västmanland Född 1948 i Norberg Rolf Söderlind Började sin Musikerkarriär i Sollefteå. i Västernorrland Född 1948 i Junsele

Låtskrivar trion H,E S

Holmström

Eriksson

Söderlind

Vi började alla tre att skriva låtar redan i unga år

Ekobandet På väg till Möja i Stockholms skärgård Där vi spelade tre kvällar i veckan. hela sommaren Vi pendlade med båt Onsdag , och Söndag, Vi åkte tillbaks till Stockholm för att jobba med våra ordinarie jobb, båten gick 8.30 på morgonen, Torsdag och Söndag.

Så blev det dags att styra kosan söderut till en annan ö, Gran Canaria och Restaurang Playa Del Sol, det var första resan som varade i två veckor, Samma sak nästa gång. Den tredje gången bara ca 50 meter från Playa Del Sol, på Restaurang Scandidinavian bar, denna gång i tre veckor.

Från vänster Göran Holmström, Lars Hellström, Lars Olof Eriksson, Hans Lundgren.

Nu har vi kommit till Turkiet, några kilometer norr om Alanja, Hotell Pascha Bay. Den här gången blev det fyra veckor i solen med 43 grader i skuggan på dagarna. För orkestrar så rådde det ölförbud från baren. Så vi handlade i affären i stället en back i taget, Vatten var dyrare!

Skipz på scen på Hotel Pascha Bay i Turkiet, några kilometer norr on Alanja.
Från vänster Göran Holmström, Lars Olof Eriksson, Rolf Söderlind och Inlånad För det här jobbet Lars Hellström på Trummor
SKIPZ med Sadie Nine Från England, Sångerska och Illusionist med Röst som Tina Turner men oj vad hon kunde trolla!
Vi låtskrivare skrev och framförde en introlåt Till Sadie.
Texten började, sexy Sadie, sexy Sadie, Sadie Nine,
och då kom hon in och startade sin show. Vi hade kul, Sadie var även med på onsdagskvällarna då vi hade BeachParty för hotellgästerna nere vid stranden.

Första dagen när vi kommit till Hotellet och riggat våra instrument frågade personalen om vi hade tittat på videon Och vi frågade! vilken video? Jo Videon med vår kabaré! vi hade inte fått någon video! de hade glömt att skicka den. Så vi fick börja med repetionen direkt på natten efter att vi spelat färdigt, vi höll på hela natten. Dagen därpå fick jag börja tidigt med att laga mixerbordet som krånglade hela kvällen innan, sedan bytte jag flera Vägguttag som var trasiga, Jag hade tagit med mig flera stycken från Sverige eftersom jag kände på mig att skulle behövas, och det gjorde det.Sedan gick jag en runda runt scenen och köket och hittade mer fel! en kabel som hängde från taket som det gnistade från, ca en halv meter av kabeln var förkolnad. jag hittade säkringen och tog bort den. Upp till Receptionen och hittade hotell chefen och förklarade läget. Nästa dag kom en elfirma och åtgärdade felet. Nu var det Dags att börja Repetera med Sadie. Hon hade skickat Noter och låtlista flera veckor innan. så den repetionen tog knappt en timme, vi hade repat in Körsång och stämmor hemma i Sverige några dagar innan vi åkte. Det visste inte Saide så hon blev glatt överraskad. Efter en Månad med 43 grader i skuggan blev det så dags att åka hem, och då fick vi lön! några miljoner Lira var, omvandlat till Svenska Kronor så var det mycket dåligt betalt, Men med mat och husrum gratis så tog vi chansen att ha lite semester samtidigt.Vi hann inte ha tråkigt.

DanishDutchEnglishFinnishFrenchGermanGreekItalianNorwegianPortugueseSpanishSwedish
Fatal error: Allowed memory size of 100663296 bytes exhausted (tried to allocate 32 bytes) in /storage/content/71/228271/skipz.se/public_html/wp-includes/pomo/entry.php on line 86